در حالی که رئیس جمهور منتخب به تک نرخی شدن ارز در دولت چهاردهم اعتقاد دارد که سرپرست وزارت اقتصاد به او توصیه می کند، ارز و معیشت مردم را به بازار نسپارد.

ارز و معیشت مردم را در جنگ اقتصادی به بازار نسپارید

به گزارش قدس آنلاین و در حالی که رئیس جمهور منتخب به تک نرخی شدن ارز در دولت چهاردهم اعتقاد دارد که سرپرست وزارت اقتصاد به او توصیه می کند، ارز و معیشت مردم را به بازار نسپارد.

به گزارش قدس آنلاین مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در مناظرات انتخاباتی و در پاسخ به سوالی حول محور تثبیت قیمتها، دولتها را علت تورم دانست و گفت: دادن ارز ترجیحی ارز یعنی پرداخت رانت. بر این اساس باید ارز را تک نرخی کرد و ارز ترجیحی صرفا به دارو، نهاده ها و مواد غذایی مردم اختصاص یابد.

به گفته وی دولت از جیب مردم پول برمی دارد، بزرگ می شود و در نتیجه ناترازی به وجود می آید و برای رفع آن مجبور به چاپ پول است و یا اینکه از بانک ها پول اضافه می گیرد اما اگر ارز با واردات به کشور بیاید می توان جلوی تورم و فشار بر معیشت مردم را گرفت حال آن که در زمان تحریم نمی توان خرید کرد و معاملات شکل نمی گیرد؛ لذا قیمت ها گران می شود و گرانی باعث تورم و دست کردن دولت در جیب مردم می شود.

اقتصاددانان و 5 چالش مهم اقتصاد ایران ,

اظهارات پزشکیان در خصوص تک نرخی شدن ارز در حالی است که یک اقتصاددان با اشاره به شرایط معیشتی سخت مردم و تاثیر مستقیم گران سازی نرخ ارز در افزایش تورم، خواستار عبرت از سیاست های شکست خورده ارزی گذشته و اصلاح این سیاست ها شده است.

حسین صمصامی در یادداشتی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و جنگ اقتصادی که کشور در آن قرار دارد، خواستار عدم تبعیت از بازار و گران سازی ارز در این شرایط شده است.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد نوشت: بسته سیاست ارزی و راهکار اقتصادی تهیه شده که در صورت تمایل به دولت جدید ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.